Gjensidige Bewertungen

Gjensidige Bewertungen

Schlecht
4.6

Forfærdelig kundeservice!

Jeg er kunde hos Gjensidige, men kun indtil jeg får flyttet mine forsikringer over til et andet selskab. Jeg har aldrig haft skader og har blot ringet til deres kundeservice med et spørgsmål til en regning. Det var ikke for at brokke mig, men for at forstå hvorfor jeg skulle betale 600 kr mere.
Den medarbejder jeg fik kontakt til var nedladende, provokerende og uden nogen som helst kundeforståelse. Blev rendt ud sagt pisse sur og frustreret over at tale med sådan en inkompetent medarbejder! Når jeg ringer til min forsikring forventer jeg en ordentlig behandling, det der var for mig uacceptabelt.
Skulle tydeligvis være gået på trustpilot inden jeg bestilte forsikringer hos jer, kan se jeg ikke er den eneste der er utilfreds med jeres behandling.

Hilsen Mathilde

Hej Mathilde

Tak for din henvendelse

Vi arbejder løbende på at forbedre os og jeg beklager meget din oplevelse af telefonsamtalen med os.
Da jeg ud fra det skrevne ikke kan søge din forsikringsoversigt og derfor ikke har mulighed for at kontakte dig ang. forsikringsgennemgang og overblik omkring regningen på kr.600, skal jeg bede dig skrive til os på service@gjensidige.dk. Du skal blot skrive ”Trustpilot sag” i emnefeltet, notere dit kunde-, cpr- eller policenummer, samt et telefonnummer vi kan træffe dig på i dagstimerne.

Vi ser frem til at høre retur fra dig

Ok forsikringer, men elendig service

Ok forsikringer, men elendig service

Har ej modtaget regninger hvilket har medført forsinkelse i betalingen.

Konsekvens - jamen så hæver vi din forsikring med faktor 3 og er bagkloge i tlf.

Beklager, men det er ikke fair....

Hej Bjørn

Tak for din besked.

Vi er kede af at du har haft en dårlig oplevelse af vores kundeservice.

Vi har gennemgået dit kundeforhold fra tegningen i 2008 og frem.
Din præmie er beregnet ud fra vores tariffer og dit forsikringsforhold, og derfor kan vi desværre ikke ændre denne.

Glemte sagen

En af Gjensidiges kunder kørte ud foran mig foran ubetinget vigepligt
Da jeg ikke har kasko forsikring på min bil, var det en sag mellem mig og dem.
Efter 4 måneder havde jeg og min mekaniker stadig ikke hørt noget. Jeg tager kontakt til dem og det tager derfra yderligere 2 måneder før de har fået gang i deres system og kikket på min sag.
En enkelt gang siger de at de vil kontakte modparten for at høre om sagens fra hendes side. Da jeg ringer igen 14 dage senere ligger sagen stadig og venter på at blive behandlet, ergo de har ikke taget kontakt til hende.
under alt kritik at de ikke tager deres sager alvorlige.

Det er en ommer Gjensidige

Hej Martin

Vi beklager meget at du har oplevet langsommelig sagsbehandling.

Har du brug for en status på sagen så kontakt os på telefon 70109009 eller skriv til bil@gjensidige.dk

Gjensidige Forsikring gennem 8 år

Jeg har haft Gjensidige gennem 8 år og kan ikke finde klage punkter.
Vi har haft 4 skader/hendelser, hvor vi har fået en god behandling af
Gjensidige og deres medarbejder.

Vi har grundet nyt tilbud fra andet selskab valgt at skifte.

Med Venlig Hilsen
Rolf Andersen
Strøbjergvej 12, Sigerslevøster
3600 Frederikssund

HOLD JER VÆK fra dette L.... selskab!

Havde skrevet en dybere beskrivelse om sagen, men grundet "dårligt" sprogbrug valgte trustpilot at slette kommentaren. Det korte og lange i sagen handler om erstatning af vores totalskadet bil. Vi har været igennem en krig med inkompetente medarbejdere, taksatorer og overtaksator, allesammen med et formål, køre kunderne trætte så de giver op! Vores totalskadet bil var ikke engang noget selskabet her skulle betale men en regning de skulle sende videre til modparten da det var dennes skyld! Samtaler med taksatorer der fylder en op med løgn, og forsøger at kører en rundt med diverse paragraffer, i håb om at skræmme en så man tænker at man bevæger sig ud hvor man ikke kan bunde, og bare skal give op! Ved nærmere undersøgelse, igennem ankenævnet for forsikringer, står der stik modsat det man har fået oplyst. Ved konfrontation af vedkommende snakker de udenom, og hopper pludselig til emner om bilens tilstand osv! Da erstatningen skulle betales tilbageholder de også selvrisiko beløbet da de lige skal sikre sig at modparten erkender, trods det der er skrevet politirapport om sagen hvor ALT er belyst. Der er ingen hjælp at hente hos hverken kundeservice eller dem man tror skal agere "leder". Elendigt selskab som vi ALDRIG træder ind i igen om vi så skal betale det dobbelte hos andre, vi havde bil, indbo og ulykkesforsikring, allesammen opsagt den dag idag efter køb af ny bil. Kontingent betaling er god for dem, men når det går den modsatte retning bliver man trukket igennem et helvede. Lad jer ikke blive narret af deres "konkurrence dygtige priser", den hoppede vi desværre på. Er det for godt til at være sandt, er der nok en god grund til det. ELENDIGT SELSKAB

KLAPHATTE

sørgeligt at de opkøbte kommuneforsikring - godt nok været besværligt lige siden med skift af forsikringer - ændring af forsikringstagere

ufatteligt
og nu har jeg ikke haft andet end bøvl med dem siden d. 19. februar - de påstår jeg ikke har betalt mine forsikringer
sendt mails frem og tilbage
de har endda svaret og sagt tak
forleden havde jeg så ingen forsikringer hos dem - var simpelthen blevet slettet fordi jeg ikke havde betalt
AAAAAAAAARGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH
vi starter så forfra
takker for mails de ikke har modtaget.....
?!?!?!?!?!?!?!?!?
P.S. Det er vigtigt for os, at du er tilfreds. Vi arbejder løbende på at forbedre vores kundeservice, og vi håber derfor, at du vil hjælpe os på vej ved at fortælle om din oplevelse her
?!?!?!?!?!?!?!??!?
ja hvad tror i selv

KLAPHATTE

Hej Westbjerg

Tak for din anmeldelse.
Vi kan via din skrivelse, ikke søge dine oplysninger og dermed se nærmere på sagen og kontakte dig.
Du er meget velkommen til at kontakte os på tlf.: 7010 9009 mandag-torsdag kl.08.30-18.00 og fredag kl.08.30-16.00, eller skrive en mail til service@gjensidige.dk med teksten Trustpilot sag i emnefeltet, påføre oplysninger om dit kunde-, cpr- eller police nummer, samt hvornår du er til at træffe telefonisk indenfor vores åbningstider.
Vi ser frem til at høre retur fra dig.

super dårlig behandling!!!!!!

Har arbejdet i DSB, og kom til skade med mit knæ, var forsikret gennem DSB i gensidige forsikring,

Jeg havde et fint fungerne knæ, da jeg møder på arbejde om morgen, men da jeg rejser mig op, efter at ha hjulpet en kunde i toget, køre toget gennem et sporskifte, og på samme tid, er jeg ved at dreje mig rundt, og gå den anden vej, men jeg mærke pludselig et "smæld" i mit knæ, efterfulgt af store smerter, jeg humper ud af toget, tager på skadestuen, og anmelder det som en arbejdsskade, og humper hjem på krykker.
kommer til en scanning, som viser at halvdelen af min menisk er ødelagt, og jeg skal opereres.
Det sker hurtigt efter, og bliver dækket af gensidige forsikring, og sagen ender i arbejdsskadestyrelsen, som efter næsten et år, og 3 besøg hos forskellige læger, til kender mig en erstatning på 40.058 kr.
Gensidige har nu 4 uge til at udbetale pengene, men vælger så 4 dage før fristen, at anke afgørelsen, først uden en begrundelse, og efter jeg ringer til dem, med begrundelsen, og at de er i tvivl om, at skade kunne være sket i toget....
Og her står jeg så tilbage, uden job, og med ubetalte regninger, og en bil og lejlighed, jeg ender med at miste, fordi Gensidige er i tvivl om at skade kunne være sket i toget....så den er åbenbart faldet ned fra himlen.....
og dertil skal siges, at lægen der opereret mit knæ, sagde at resten af mit knæ, så fint ud, og ikke viste tegn på slid.
så tak til Gensidige, for at de lige skal trække betalingen, og tjene de ekstra renter, mens jeg mister hjem og bil!!!!!.

Kære Kim Krabbe

Vi kan godt forstå, at det er frustrerende for dig, at vi har valgt at anke sagens afgørelse.

Det er altid muligt at anke en afgørelse i arbejdsskadesystemet, hvis der ikke er enighed om afgørelsen. Denne mulighed har både skadelidt og forsikringsselskab. Vi anker afgørelsen i ca. 3 % af vores sager, og vi gør det kun, når vi ikke er enige i Arbejdsskadestyrelsens afgørelse.

Vi skriver altid til de berørte, når vi anker en sag. På baggrund af din henvendelse vil vi overveje, om vi fremadrettet også bør orientere telefonisk, så man får besked med det samme.

Gjensidige

Ingen fejl, hos Gjensidges medarbejder.

Jeg har fået udbetalt, erhvervsevne tab. Desværre har medarbejderen hos Gjensidige Indbettet dette beløb 2 gange til skat. Da jeg forsøger, at få Gjensidige til, at indberette, det korrekte beløb til skat. Møder jeg en medarbejder, der påstår, at dette ikke er korrekt. Da det er umuligt, at begå disse fejl. Hun har i øvrigt, talt med sine kollegaer, og de giver hende ret. Jeg er meget undrende over den form, for kundeservice, da det ville være nemt, at sige, dette har vi ikke oplevet før, men vi undersøger da lige hos vores bogholder. Vi vender tilbage, når sagen er undersøgt.
Jeg har nu igennem 3 uger endelig fået ret i min påstand. Desværre
har Gjensigde stadig ikke, fået rettet hos skat. Dette har været meget ubehageligt, at blive talt, ned til, og ikke taget alvorligt.
Deres medarbejder har på ingen måde, været venlig, eller åben for, at fejl kan ske. Må erkende jeg er rystet over deres behandling af mig.

MVH Pia Mors Laursen

Kære Pia

Vi er rigtig kede af din oplevelse. Vi beklager vores fejlindberetning til Skat, og specielt den behandling du har fået, da du forsøgte at gøre os opmærksom på vores fejl. Det skal vi gøre meget bedre.

Vi vil bede dig om at kontakte os, så vi kan få skatteindberetningen på plads. Du kan kontakte os på 77 32 54 59.

Gjensidige

Om den sidste kundekontakt jeg havde med lige nøjagtig den rådgiver jeg talte med. (IKKE ELLERS)

Gjensidige's rådgiver ringede mig op med diverse tilbud om at vi sammen kunne gøre min forsikring billigere, ved at samle dem allesammen I en.
Det var da også dejligt - For min bilforsikring lød på 9995,- om året, da jeg havde købt ny Hyundai og selv er 23 år.
Til min store forundring lød den årlige pris på lidt over 10.000 kroner - Ikke det store spring, men ville nu have været meget rart at få af vide. Da min forsikringsbegæring jeg skrev under på, lød på de 9995,-.
Men rådgiveren ringede som sagt mig op og tilbød at jeg kunne spare nogle penge, ved at anskaffe mig samlerrabat og samle mine forsikringer I et selskab.

Hurtigt slaskede han nogle tal sammen, uden egentligt at kunne fortælle mig hvad den egentlige årlige pris ville ligge på - Trods jeg spurgte ham.... tror 10 gange. Men til sidst, lykkedes det mig selv at regne tallene sammen.
Jeg fik tilsendt et forsikringstilbud på min mail - Hvori dér stod nogle helt anderledes beløb end hvad sælgeren fortalte mig I telefonen. Dog var de stadigvæk billige og det er jo rart.
Jeg skrev tilbage at jeg ønskede at få den rabat som jeg blev lovet fra bilforhandleren (hyundai) som reklamere med de gode priser på forsikring og endnu bedre priser på samlerrabat.
Og stillede et "Cirka" regnestykke op, med de priser jeg nu engang troede det var sælgeren ville sælge mig de andre forsikringer til.
Noget allá
1481,- for den ene forsikring
1346,- for den anden forsikring
og 8995,- for bilforsikringen - også sluttede jeg af med en totalpris.

Dagen efter blev jeg ringet op af den samme sælger, som jeg havde bedt om på mail - dog med en lidt anden tone, for det virkede som om, sælgeren var sur eller irriteret på mig. Jeg fik I hvert fald afvide, hvis jeg havde et problem med de faktiske priser og han ikke kunne love mig de priser jeg havde skrevet I kroner - Så kunne jeg da bare lade være med at forsikre mig hos dem også ville jeg jo ikke få den gratis ulykkeforsikring til mit barn.
Jeg fortalte sælgeren at økonomi betyder meget for mig og det kan jo være vi ikke var ens på det punkt - Men jeg iøvrigt kunne fortælle at jeg gerne ville havde de tilbud han havde sendt mig.
Til slut sluttede sælgeren af med; hvis de rigtige priser ikke kom, ville han I hvert fald ikke høre noget brok fra mig om 14 dage.

her tænkte jeg bare; hold da fest for en i...t
Efterfølgende sendte jeg en mail med et ønske om en bekræftigelse på at mine forsikringer var blevet tegnet korrekt.
Hertil modtog jeg som det eneste et svar hvori dér stod:

"Hej Mark.

Jeg har sat dine forsikringer igang"

Så stoppede tråden så for mig og jeg ringede ind og fik et ordentligt svar, med hvad mine forsikringer Iøvrigt dækkede.
OG hvad de faktisk skulle koste.
Så massere af stjerner til alle andre sælgere end den ene jeg desværre fik kontakt til.

Hvis du ønsker at være tryk, skal du ikke vælge Gjensidige forsikring!

Vi har nu haft Gjensidige i 10 år og aldrig haft nogen skader. Efter en storm i efteråret har vi nu problemer med at der trænger vand ned i huset gennem taget ved nogle Velux vinduer. Dog kun når det stormer og regner meget. Men da der ikke er synlige spor efter stormskade, syntes Gjensidige at det må være op til os selv at kunne bevise at det er en stormskade. Huset er kun 10 år gammelt. Gjensidige siger at så længe JEG ikke kan bevise at det er stormskade, vil de intet foretage sig. Fedt med sådan et forsikrings selskab. Nu vil jeg i gang med at finde et nyt selskab hvor jeg KAN føle mig tryk.

Ingen opgørelse

Opsagde vores bilforsikring pr 28. februar 2014, vi blev, via en autoreply, at vi ville få tilbagemelding senest 5 hverdage efter. Efter flere rykkere - har vi så idag, 19. marts, fået besked om at vi får kr x tilbage. Jeg efterlyser en opgørelse, så vi kan se regnestykket, og får besked tilbage, at man ikke sender opgørelser ud ????

Hej Janus

Tak for din anmeldelse. Vi beklager at du har haft en dårlig oplevelse.

Jeg kan forstå, at du efterfølgende har været i dialog med vores kunderådgivning, og I har aftalt, at du vil modtage din opgørelse inden for kort tid.

Gjensidige Forsikring

Manglende oplysninger på hjemmesiden

Der mangle oplysninger om hvor meget der betales for hver enkelt forsikring, samt hvor meget man får i rabat.
Denne hjemmeside er under al kritik. Det virker som, at hjemmesiden ikke skal være gennemsigtig for så er det nemmere at tage røven på kunderne

Vores fejl.... Men DU betaler :-/

Op til flere gange har vi oplevet at der er blevet lavet fejl fra Gjensigiges side, de indrømmer også gerne at de laver en fejl, men man kommer stadig til at betale mere end man er blevet lovet selvom det er deres fejl. Generelt er der er virkelig dårlig kundeservice, og i løbet af de 4år vi har været kunder har vi aldrig fået gennemgået vores forsikringer selvom vi har spurgt efter det.
Da vi så opsagde alle vores forsikringer kunne de pludselig gøre en masse. Selvom vi er bedre dækket og spare ca 5000kr i året ved det nye forsikringsselskab mener Gjensidige nu at de kan gøre det endnu bedre. Det lyder jo bare mærkeligt at man som almindelig kunde uden problemer ikke kan få sine forsikringer billigere, men vil du opsige så kan de gøre en masse.

Hej Josefine

Vi er kede af at du ikke føler at vi har dækket det vi skal og at du ikke har fået den forsikringsgennemgang du har bedt om. Normalt gennemgår vi vores kunders forsikringsforhold når vi alligevel snakker med dem. Vi beklager vi hvis vi ikke har tilbudt dig dette.

Vi er kede af, at du har valgt at forlade Gjensidige men håber at du bliver glad for dit nye forsikringsselskab.

Gjensidige

Elendig langsom behandlingstid og ingen tager ansvaret

Nytår 2012 opstod der brand i lejlighed i vores boligforening men der mangler stadig ting, som vi har prøvet og få klaret uden hjælp, vores advokat har klaget men intet hørt, han skriver som følger Vi maser på overfor forsikringsselskabet og deres taksator, men vi er dybt frustreret over den manglende respons og sagsbehandlingstid. Det er dybt uprofessionelt ikke at kunne løse en sag af denne karakter indenfor rimelig tid. Desværre er vores reaktionsmuligheder begrænsede, bortset fra klage eller stævning.
Jeg rører ikke dette firma med en ildtang, det kan kun blive bedre

Hej Peter

Vi kan godt forstå at det er frustrerende når man oplever at tingene trækker i langdrag. Ud fra din anmeldelse kan vi ikke se hvilken specifik skadesag det drejer sig om. Du er velkommen til at kontakte vores skadeafdeling for en uddybelse og en status på sagen.

Gjensidige

Gjensidige forsikring, arogant og "stavefejl", kan desværre ikke give minus i stjerner

Hej til jer der overvejer at tegne forsikring i gjensidige her er et lille forløb om et dæk jeg fik ødelagt og forelagde kommunen, der blev taget billeder af vejforholdene og det var med i mailen til kommunen.

Her er hvad deres 1. svar lød. Vi har fra vores forsikringstager fået oplyst , at der føres både tilsyn og vedligeholdelse på strækningen, som er en mindre bivej i landområde. Der bruges almindeligt 032 mm grus til opfyldning af rabatkanter, og det kan desværre ikke undgås, at der kan være skarpe sten i blandt. Stenene/gruset bliver trukket op på vejarealet, når billister vælger at "skære hjørnet", og dermed kommer ud i rabatten. Vores kunde kan ikke klandres, at bilister ikke følger færdselslovens bestemmelser, og holder sig på det dertil indrettede kørebaneareal.

I din anmeldelse til vores kunde foreslår du, at der anvende en finere grusblanding til opfyldning af rabatter, men finere grus er ikke anvendeligt til dette, da det lettere skylles bort i forbindelse med regnvejr.

Der skal i henhold til dansk ret være noget at bebrejde én, for at man kan blive erstatningsansvarlig for en handling eller undladelse. Man bliver således kun erstatningsansvarlig, hvis man har handlet forsætligt eller uagtsomt - den såkaldte culpa-regel. Denne regel står ikke beskrevet i nogen lov, men er resultatet af flere århundreders retspraksis.

Det er aldrig sådan, at blot fordi skaden sker, at der så automatisk er en erstatningsansvarlig skadevolder, som kan godtgøre ens udgifter/tab. Skadevolderen skal have gjort noget forkert eller undladt at have handlet korrekt.

I sådan en situation siger retspraksis, at skadelidte selv må bære udgiften til reparation eller genanskaffelse. Det er den skadelidte eller den, der fremsætter et erstatningskrav, der skal bevise eller sandsynliggøre, at en skade skyldes fejl eller forsømmelse fra skadevolderens side.

I denne sag er det derfor dig der, der skal bevise eller sandsynliggøre, at uheldet skyldes at sten eller grus fra rabatten skyldes at Favrskov kommune har begået en fejl eller forsømmelse i forbindelse med deres vejvedligeholdelse.

Overnævnte bevisbyrde ses ikke løftet i nærværende sag, og på den baggrund afviser vi derfor dit erstatningskrav, og skal i stedet henvise til, at du anmelder til en eventuel tegnet kaskoforsikring.

Har du imidlertid oplysninger til sagen, som kan have betydning for afgørelsen, er du velkommen til at skrive til os. Vi vil så vurdere sagen igen. Vi har i øjeblikket en lang sagsbehandlingstid, hvorfor vi henstiller til at al henvendelse sker skrifteligt, og med tydelig angivelse af skadenummeret.

Med venlig hilsen
gjensidige forsikring

Efterfølgende var jeg ude på stedet for at tage nogle billeder at rabatfyldet og der var mange og skarpe sten på op til 60 mm og vejforløbet med asfalten hvor der var kørt store og skarpe sten ud på de billeder blev sendt til gjensidige som efter mange forgæves mails stadig ikke reagerede på trods af at de selv havde bedt om beviser, nå men så sendes en ny mail til kommunen med de nye beviser i form af billeder, og de sender det ind til deres forsikring, så reagerer gjensidige endelig og her er deres svar.

Vi vender nu tilbage til sagen, og skal knytte følgende kommentar til din mail af 3/12-13:
Der er tale om en stavefejl fra undertegnedes side, hvilket jeg selvfølgelig skal beklage.

Det grus, der anvendes af kommunen til opfyldning af rabatten, er det der fremgår af dine billeder, og skarpe sten kan ikke undgåes. Finere grus - herunder f.eks. 032 grus - ville regne væk i løbet af ganske få dage, hvorfor dette ikke vil være hverken rentabelt eller hensigtsmæssigt.

Kommunen kan fortsat ikkeklandres, at bilister vælger at inddrage rabatten til kørsel, og dermed trækker gruset ind på kørebanen; og dette gælder uanset grusets størrelse. De kan i sagens natur ikke have personale stående langs alle deres veje for at feje grus tilbage i rabatten.

Favrskov kommune har således fortsat ikke hverken ved handling eller undladelse, gjort sig skyld i at skaden på dit dæk skete, og på den baggrund fastholder vi afvisningen af dit erstatningskrav. Vi betragter sagen som afsluttet.

Med venlig hilsen
gjensidige forsikring.

Hvis der skal bruges almindeligt grus 032 mm til opfyldning af rabatter og der er " grus " op til 060 mm så er der nogen der har set/læst forkert da rabatfyldet blev heldt i rabatten og når der skrives i 1. brev at der bruges almindeligt grus 032 mm og der tages billeder af grus 060 mm så er det jo den nemmeste sag og sige der er desværre tale om en stavefejl i brev nr. 2 gad nok vide hvor mange gjensidige har af den slags stavefejl når der kommer gode beviser på bordet det er svært at komme uden om, de må stå ved det de skriver 1. gang.

Hej Lars
Vi har fuld forståelse for at du er ærgerlig over at grus på vejbanen har ødelagt et dæk på din bil.
Men som det fremgår i forbindelse med afvisningen af din skadesag, så mener vi ikke at vores kunde Favrskov Kommune er ansvarlig for at det pågældende grus var havnet på kørebanen. Det er derimod de bilister, som har valgt at bruge rabatten som en udvidelse af kørebanen.
Favrskov Kommune kan derfor ikke gøres erstatningsansvarlige i forhold til de skader, du har fået på dit dæk, og derfor er vi som deres forsikringsselskab heller ikke forpligtet til at udbetale erstatning i denne sag.
Vi kan forstå, at du synes det er uretfærdigt, men endnu engang kan vi kun opfordre dig til at melde det til dit eget forsikringsselskab, såfremt du har kaskodækning på din bil.
Gjensidige

Elendig og utroværdig sagsbehandling.

Mit Tv gik i stykker i 27. juli 2013, og nu her i februar 2014 sidder med en oplevelse af, at jeg lige så godt kunne have undladt at, betale for en forsikring hos Gjensidige...
Som kunde vil jeg ikke kastes rundt blandt jeres samarbejdspartnere, der åbenlyst fortæller en historie til mig, kunden, og en anden til Gjensidige, (som de jo er ansat af), med det udfald at jeg som kunde står med et tv som ikke virker, med en udgift til et nyt tv.og en virkelig dårlig oplevelse in mente. Løgn betaler sig åbenbart internt i jeres system. Jeg indsætter klagen som blev afvist, men hvor Gjensidige siger at jeg selv kan få undersøgt mit TV for egen regning???

"Til Gjensidige.

I ovennævnte sag, må jeg konstaterer en usædvanlig dårlig, og for mig og min familie usædvanlig dårlig behandling. En behandling der bærer præg af bedrevidendhed, uden belæg for hvad gjensidiges samarbejdspartnere egentlig kan tillade sig.

Klage 1:

Vores TV går i stykker 27-7-13, det vil ikke tænde og står konstant og "blinker" mellem tænd og sluk. Forelagt sagen for min radio-tv- forhandler meddeler han mig, at det ud fra hans erfaring er mere komplekst end bare en lille reparation.
Anmeldelsen indgives d. 27-7, og jeg informeres om at jeg vil blive kontaktet af (Partner), med henblik på afhentnig af tv. Dette sker tirsdag d. 30.juli, og der aftales afhentning torsdag d. 1-8-13 mellem 8 og 17.
Da jeg har ferie står jeg op kl 8 og afventer afhentning. Ca. 8.30 kan jeg konstatere at der er et opkald på min mobil 7.17, jeg forsøger forgæves at ringe nummeret op, og kommer igennem ca. 9.10. Det er (Partner) som åbenbart skal hente mit TV, og jeg forklarer at jeg er hjemme da jeg er informeret om de vil kontakte mig i tidsrummet 8-17.
En usædvanlig sur og ubehalig person, meddeler mig at det kender han ikke en skid til, det kan jeg også se af deres hjemmeside??. Mandag d. 5 bliver jeg så vækket af telefonen ca. 7.25, det er så en anden chauffør fra (Partner), der henter tvét.
Jeg venter, og venter på info, og efter ca. 14 dage kontakter min radio-tv forhandler mig, og spørger til mit tv. Jeg kan oplyse jeg ikke ved noget. Min radio-tv forhandler orienter mig så om at, du skal have info omkring reparationshistorikken, og at man max. har 21 dage til en sådan reparation. Jeg kan derfor ikke låne et gratis tv af forhandleren længere end de 21 dage..
Jeg retter derfor henvendelse til Gjensidige, der henviser til (Partner), hvortil jeg ringer, og personen hos (Partner)(har navnet) bekræfter at der en 21 dages regel og at jeg løbende skal orienteres via sms, hvor langt i systemet tvét er. Hun siger i samme sætning, at det kan hun godt se jeg ikke er blevet. Hun fortæller så, at tvét er sendt til anden tekniker/reparatør da skaden er mere alvorlig end som så.
Jeg forespørger så om tvét er klar efter de 21 dage, og hvornår det så vil være. Det vil være d. 26. eller 27/8.
Hører igen intet til sagen, og rykker d. 30/8, hvor jeg taler med en tekniker, der siger at tvér er i orden, der var ikke noget galt.???
Jeg har nu efter de 21 dage været nødt til at anskaffe mig et nyt tv, da jeg absolut ingen info har fået fra Gjensidige om mit tv, som de ellers har lovet med 21 dages reglen, som jo er d. 22/8.
Jeg må endnu engang rykke for svar, og d.5-9 fremsendes der så en sms foraf det fremgår min rep. er færdig og sagens kan følges på www.servicebroker.dk ??
Heraf fremgår det jo med al tydelighed, at jeg er blevet misinformeret hele vejen igennem, og derfor tvunget af manglende handling i sagen, til at købe nyt tv.
41 dage!!!, skulle der gå, der er ikke i overensstemmelse med jeres egne regler.
I den forbindelse har jeg d. 6-9-13 meddelt pr. sms, til det firma der skulle køre ud med vores tv, at vi kunne træffes kl 15.30 for aflevering. Det kan man så absolut ikke finde ud af, se sagen, og først d. 23-9-13 ankommer vores tv efter 59 dage fra anmeldelsestidspunktet.
Jeg har i mail til Gjensidige klaget over dette, uden man har reageret, ej heller ved at henvise til klageadgang.
Jeg har dermed lidt et tab, ved at måtte investrere i nyt tv, da gjensidige ikke har kunnet leve op til egne regler om reparationstid. Jeg kræver betaling for nyt tv.

Klage 2:

Vedr. skadenr. 2637998,002.

Efter 59 dage modtager vi så endelig vores tv, chaufføren kommer mandag d. 23-9-13 ca. 17.10, og da kun min kone er hjemme tager hun imod.

Chaufføren siger at han skal ind med tv, da han skal sætte det til? Min kone siger at vores nye tv står hvor vores boks mm. er, men chaufføren siger der skal kun strøm til???
Chaufføren tilslutter tv´et til strøm og der fremkommer en blå skærm, som han tager et billede af???
Det har han så ikke fået lov til af min kone, der oplyser at der jo ikke er signal til tvét.
Det er ligemeget oplyser han????
Da jeg så kommer hjem tilslutter jeg tvét, og kan konstatere at det ikke virker....
Billedet er meget uskarp, billedet bevæger sig i "slow.motion" og tekst står uklart, med andre ord, tv´et er ikke lavet??

Jeg retter henvendelse igen til Gjensidige, forklarer problemet, og bliver blankt afvist, da min kone jo har skrevet under på tvét er installeret og virker!!!

Hun har skrevet under på hun modtog det, ikke at det var installeret og virkede, da det jo ikke blev gjort.....

Jeg gør her opmærksom på, "at hvis et forsikringsselskab vælger at reparere et tv, skal det virke som da det var i orden, ellers skal der kompenseres ved nyt eller erstatning"..

At man så yderligere, gør opmærksom på jeg har skiftet selskab, og det er en ny skade, er en ualmindelig dårlig argumentation der beviseligt ikke har sin berettigelse, set ud fra alle de udeladelser, urigtige oplysninger og en iøvrigt usædvanlig dårlig kundebehandling i har budt os, i hele sagsforløbet."

Jeg kan tilføje at 3 personer fra en af samarbejdspartnerne overfor undertegnede har sagt der er skiftet noget i tv´et. Alligevel skriver Gjensidige i afslaget at TVét ikke fejler noget???, og der ikke er noget i vejen med tvét. nHvorfor virker det så ikke???
Jeg kan så absolut ikke anbefale Gjensidige, magen til behandling af en kunde skal man lede længe efter.
Da jeg ikke hører noget fra ovennævnte klage kontakter jeg igen gjensidige ultimo november på mail, den svarer man så heller ikke på, jeg ringer så derind, og i mail d. 9. december beklager de jeg ikke har fået svar, men jeg vil få det inde 14 dage. Men ak, heller ikke dette kan de holde, og jeg må igen rykke på telefon i starten af januar, denne gang lover de svar iden 3 dage!!, heller ikke dette overholdes og jeg må igen slut januar ringe, denne gang kan jeg ikke komme til at tale med nogen på kontoret ( de tager ikke telefonen) og ringer så på hovednummeret og dirigeres til Jylland, hvor jeg langt om længe får besked om at der er afsendt et brev dd. til mig og jeg modtager så 1-2-14 afgørelsen på en sag der startede 27-7-13!!
Et afslag, trods ovennævnte sagsforløb, men hvad gør jeg så når Tvét ikke virker, og jeg har haft det forsikret hos Gjensidige???
Fudstændig umulig sagsbehandling, hvor dialog med kunden ikke er et scenarie Gjensidige ønsker.
Ikke en gang den "Log" der er lavet over forløbet, som klart beviser der ikke er gjort noget ved tvét, ej heller en test, retter man sig efter...

Henrik Rasmussen

Kære Henrik

Vi beklager at dine skadeforløb ikke har været optimale, og det vil vi gerne rette op på i en dialog med dig. Desværre kan vi ikke finde noget på det oplyste skadenr, så vi vil opfordre dig til kontakte vores skadeafdeling – alternativt oplyse police nr. Så vil vi kontakte dig for en klarlægning af de 2 hændelsesforløb.

Gjensidige

Erstatning fra Gjensidige - krævede en tur omkring Ankenævnet for Forsikring!!!

Efter cirka to års opslidende slagsmål, er det endelig lykkedes mig at få tilkendt erstatning via min ulykkesforsikring, for en knæskade opstået i forbindelse med en ski-ulykke. En skade, der generer mig hver evig eneste dag! Det er alene lykkedes fordi jeg har klaget, klaget og atter klaget og i øvrigt er gået via Ankenævnet for Forsikring, som har pålagt selskabet at få min sag bedømt hos Arbejdsskadestyrelsen. Man får uvægerligt den grimme mistanke, at selskabet systematisk spekulerer i kategorisk at afvise deres kunders krav, kombineret med en udtalt evne til at køre folk trætte. Det er virkelig en ulige kamp. Kan kun på det kraftigste fraråde andre at blive kunde i dette selskab.

Hej Peter

Vi har læst dit indlæg og kan forstå, du er frustreret, og det har været opslidende, når man har daglige gener og har en følelse af, at vi spekulerer kategorisk i, at afvise dit krav.

Som selskab udbetaler vi altid den erstatning, som folk har krav på efter en skade, hverken mere eller mindre, og vi har ingen interesse i at trække sager ud eller køre folk trætte for at undgå at udbetale den erstatning, som kunder har krav på.

Alle selskaber i branchen rådspørger lægekonsulener med speciale indenfor det skaderamte område. Lægekonsulenterne vurderer en méngrad og er man ikke enige i deres vurdering, har man mulighed for, at få sagen i Arbejdsskadestyrelsen. Denne mulighed har vi oplyst dig om allerede ved vores første vurdering.

Vi beklager, at din sag har trukket ud men glade for, at der nu er kommet en endelig afgørelse fra Arbejdsskadestyrelsen.

Meget skidt firma

Har haft store problemer med dem... Hold jer langt fra det firma..

Hej Jørn

Vi er kede af at du har haft en dårlig oplevelse med Gjensidige som selskab. Ud fra din anmeldelse er det svært at se hvad utilfredsheden skyldes, men du er velkommen til at uddybe, og så skal vi se på din konkrete sag.

Hurtig telefonbetjening

Forsøgte at bruge selskabets netløsninger til at bestille en rejseforsikring. Det gik ikke godt. Efter 4 dages venten på enten opkald eller rejseforsikringsbevis, ringede jeg og blev hurtigt betjent - og fik også en mail med bekræftelse på at forsikringen trådte i kraft idag. Så det var godt jeg ringede....

Altid god og hurtig service

Jeg har haft det samme forsikringsselskab i mange år og har aldrig oplevet andet end god og venlig service. I sommer kørte min søn galt på scooter og få timer efter var det meldt til forsikringen, sagen afsluttet og pengene til rådighed. Rigtigt dejligt da vi skulle rejse på ferie næste dag.
Den seneste henvendelse skriftlig med forespørgsel om bilforsikring - kun positivt. Hurtigt og meget brugbart svar.

Support

Vi skal kende vores kunder bedst og involvere os mest. Dette er Gjensidiges vision, der ligger til grund for virksomheden, der tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I snart 200 år har vi ansat ildsjæle, som arbejder for at sikre kundernes liv, helbred og værdier. Du kan finde mere information på www.gjensidige.dk.

Besuchen Sie Gjensidige

Kategorie